Adverteren op google?

Met google adwords kun je in no-time veel bezoekers naar je website krijgen. Dit is zijn kracht, en meteen zijn zwakte: Het is heel eenvoudig veel geld uit te geven aan een grote stroom bezoekers die niets van je koopt. Ik zal je uitleggen hoe je je budget gericht kan besteden.

Hoewel adverteren op google niet direct onder vindbaarheid in google vergroten valt, heeft het wel hetzelfde doel: Meer bezoekers op je website krijgen. Op deze pagina zal ik kort en duidelijk vertellen wat je het beste kan doen en wat de valkuilen zijn. Ik zal gebruik maken van Google Adwords, een service van google. Je zult betalen per klik, dus het is van groot belang je bezoekers te selecteren om zo min mogelijk kliks te genereren die niet verkopen..


Wees specifiek met het kiezen van google zoekwoorden (=money-saver!)

Omdat bij het adverteren op google per klik gaat betalen is het van groot belang dat de mensen waarvoor je betaalt ook doen wat jij met je website voor ogen hebt: iets kopen / contact met je opnemen / ....
Als je offline specifiek in Amsterdam verkoopt, biedt dan niet op woorden als 'watersport'. Je valt er wel onder, maar mensen die hierop googlen zijn waarschijnlijk niet van plan een zwemvest te komen in een winkel in Amsterdam. Een zoekwoord als 'zwemvest kopen amsterdam' levert weinig bezoekers, maar dat zijn de mensen die van je gaan kopen! Richt je eerst hierop.

Als je iets meer budget hebt kun je ook bredere zoekwoorden in je campagne opnemen, zoals 'watersportzaak Amsterdam'. Deze leveren meer bezoekers maar zullen per bezoeker minder omzet genereren.


Wees duidelijk in je google adwords advertentie

Als je op google gaat adverteren moet een kort artikel schrijven. Hier is hoe:

  • Vertel in de titel wat je product/service is. => mensen die het willen hebben zullen erop klikken, mensen die niet ge├»nteresseerd zijn niet.
  • Je bedrijfsnaam kun je achterwegen laten, mensen worden niet overgehaald met een bedrijfsnaam die ze niet kennen. (en je bent op zoek naar nieuwe mensen)
  • Noem prijzen, dan klikken alleen die mensen die de prijs aan staat.
  • Als je producten online verkoopt vermeldt dit! Veel mensen zijn specifiek naar een webwinkel op zoek.
  • Gebruik een zo genaamde 'call-to-action'.

Schijf meerdere specifieke advertenties in adwords

Schrijf per zoekwoordengroep waar je op adverteert een specifieke advertentie, en link deze advertentie naar de pagina waar je waar dit zoekwoord behandeld wordt, zo hoeven bezoekers niet te zoeken op je website. Je adverteert als het ware elke pagina van je website los van elkaar in google.

b.v.b. Als watersportwinkel kun je een advertentie schrijven over zwemvesten die naar de zwemvest-pagina leidt, en een over zeilpakken die naar de zeilpak-pagina leidt.


Gerelateerde boeken:



Terug naar 'overzicht vindbaarheid Google vergroten'

Meer over 'het kiezen van google zoekwoorden'